2023. 07. 13.

Szabadulószoba vs. logikaiszoba! Ez nem ugyanaz?

2023. júniusában három új pálya nyitotta meg kapuit a MystiqueRoom-ban! Az elveszett kristálykoponya és a Boszorkány pályáink új szintet léptek és olyan különleges technikai megoldásokat tartalmaznak, amelyek még az „újgenerációs” szobák között is unikálisak. De a harmadik, vagyis a Tündérmese pályánk valami más. Hogy miben pontosan? Az most következik…

Még csak pár napja elérhetőek újdonságaink, de azért pár csapat már tesztelte vadiúj küldetéseinket. Az eddigi tapasztaltokból itt egy visszajelzés, ami talán indításnak nem is rossz: „Kedves MystiqueRoom! Köszönjük az élményt, a Tündérmese pálya nagyon szép, igényes, és teljesen új generációs. Jól éreztük magunkat, de igazából nem erre számítottunk…. ez nem egy szabadulós, hanem inkább logikai szoba.”
A „szabaduló-szoba” és a „logikai-szoba” két különböző (ám nagyon hasonló) típusú szórakozási lehetőséget jelentenek: mindkettő logikai kihívásokra épül.

A szabadulószoba egy interaktív játék, ahol egy kisebb csoport bezárva találja magát egy szobába (és itt – mint tudjuk – nem a „bezáráson” van a lényeg). A játékosoknak különböző rejtélyeket, nyomokat és feladványokat kell megoldaniuk, hogy megtalálják a kulcsot (kódot) vagy a kijáratot, és kiszabaduljanak a szobából. A küldetés valamilyen tematika köré csoportosul (például bűnügyi, történelmi, stb.), és a feladatok lánc-szerűen összekapcsolódva, egymásra épülve vezetnek a megoldás, ill. kijutás irányába. A játék időkorláthoz kötött, általában 60 perc áll rendelkezésre a szabaduláshoz.

A logikaiszoba hasonlóan logikai kihívásokra épül. Még abban is hasonlít, hogy egy központi témát fed(het) le, de ez csak egy keret, ami egységbe foglalja a különálló feladatokat. A feladatok típusa eltérő (például logikai típusúak, rejtvények, kirakós és ügyességi játékok stb.), és nem egymásra épülnek, hanem szimultán játszhatóak. Sok esetben az idő hossza itt nem számít, csak a minél több részfeladat megoldása. Nálunk viszont igenis van szerepe az időnek: ugyanúgy 60 perc áll rendelkezésre, mint a klasszikus szobák esetében.
A mi keret-történetünk a mesehősök megmentése. Sok mesehős létezik, akik a gyerekek számára (is) ismerősen csengenek (Csipkerózsika, Hófehérke, Aranyhaj, stb.), de sajnos mind csapdába estek. A különféle hősöket és hercegnőket szimultán játszható rejtvényekkel lehet megmenteni, cél pedig, hogy mindenki újra szabad lehessen.

Miért terveztünk egy ilyen szobát? Mivel jobb (más) ez a megoldás?
A csapatjátékokban az a jó, hogy minden résztvevő hozzá tesz a megoldáshoz egy kicsit, és így a végén közös erővel születik meg a siker. De ha a feladatok egymásra épülnek, akkor a művészet az, hogy minden fázisban az ahhoz leginkább „kompatibilis” tagot kell delegálni: akkor megy gördülékenyen a játék üteme. Nem lehet lépést kihagyni, hisz addig nincs tovább haladás. Az idő pedig szorít.
A szisztéma a Tündérmese pályán is hasonló, a csapatmunkának itt is van szerepe, de itt kisebb az esélye az „üres járatnak”, és a közös töprengésnek. Párhuzamosan dolgoznak a játékosok, nem kell minden részfeladatról minden csapattagot tájékoztatni. Ha az egyik rejtvény nem „áll kézre”, skippelhetsz a következőre, mint egy dolgozatban. És az idő lejárta előtt felül lehet vizsgálni, hogy a meg nem oldott feladatokat hogyan/ki tudja majd időre befejezni. Tehát a cél, hogy minél több mini-feladat készüljön el egységnyi idő alatt. Mindenki megtalálhatja, kiélheti, amiben igazán jó!

Egy próbát megér! Itt nem csak az a dicsőség, ha kijutsz 1 óra alatt, hanem az is, ha minél több részfeladatot oldasz meg. Ez egy igazi KIHÍVÁS-szoba! Vajon Te hány mesehőst tudsz megmenteni a 30-ból 60 perc alatt? Ne hezitálj sokat! Foglalj időpontot és indulhat a játék!

Ajándékkártya

Ajándékkártya

Lepd meg szeretteidet egy felejthetetlen élménnyel MOST! Nincs kedved már egy újabb gyertyatartót vásárolni? Mindenhol egy órát kell sorban állni a pénztárnál? Kifogytál az ötletekből? Akkor jó helyen jársz! Ajándékozz névre szóló ajándékkártyát – otthonról, kényelmesen! Itt nincs sorbanállás…. 🙂

Vásárlás

Rólunk

Mi is az a szabaduló játék? Vagyis szabadulószoba?

Egy igazi csapatjáték, ha valami igazán izgalmasra és egyedire vágysz. 2012-ben nyílt meg az első szabadulószoba Budapesten. Külföldi tanulmányokban is kiemelték már, hogy a magyar szabadulószobák különösen ötletesnek és egyedinek számítanak a szabadulószoba-piacon. A kijutós játék központjában az együttműködés, a rejtvények és feladványok közös megoldása áll. Egy óra alatt kell túljárnod készítőink eszén, és megoldani a fejtörőket. Pályáinkon nincs semmi ijesztő és váratlan, a garantált izgalmakat nem a bezártság, hanem a feladatok pezsgő sora és a gyorsan fogyó idő biztosítja. Ha a legjobb szabadulószobákat keresed Budapesten, jó helyen jársz: ez a MYSTIQUEROOM! A HÉT MINDEN NAPJÁN 9:00-21:00 között találsz elérhető időpontokat! Foglalj játékot MOST!

Csapatépítő céges rendezvény, születésnap, legénybúcsú/lánybúcsú: itt mindenki megtalálja a számára megfelelő programot. Akár 150 fős csapat számára is, egyidőben!

GYIK

Sajnos a pálya védelme érdekében erre nincs lehetőség. Megértéseteket köszönjük!
A játék előtt minimum 5, maximum 10 perccel érkezzetek meg. Előbb sajnos nem tudtok jönni, mert egymást zavarnátok az előző csapatokkal, plusz esetleg meghalljátok a megoldásokat is..:)
Kényelmes, laza ruházat ajánlott, amiben nem gond lehajolni. Öltönyt, kosztümöt, magassarkút, díszsálat felejtsétek el erre az egy órára!
Igen, ha 3 nappal az időpont előtt írtok egy levelet a helyszín e-mail címére ([email protected]), hogy pontosan melyik foglalást törölnétek és hogy mikor szeretnétek jönni játszani. Viszont amit nem tudunk elfogadni: ha valaki kifizeti a pályát, de nem jelenik meg az időpontban és utólag kér másik lehetőséget játszani.
Mindenkit szeretettel várunk. A pályán nincs ijesztő vagy felnőtt tartalom. Ha vállalják a kihívást és úgy gondolják, a felnőtteknél is ügyesebbek, akkor próbára tehetik magukat. A belső értékes tárgyak védelme érdekében szeretnénk, ha a csapatban vagy a csapattal lenne egy 18 éven felüli is.
Semmi gond, gyertek el játszani. A helyszínen ki kell fizetnetek a játékot. Ha később megérkezik hozzánk az utalás, visszaküldjük a feladónak.
2-8 főig ideális a játék. Ha 8-nál többen vagytok, akkor már egymást akadályozzátok és mindenkire kicsit kevesebb feladat jut.

Kérdésed van? Írj nekünk az info(kukac)mystiqueroom.hu e-mail címre, vagy keresd fel facebook oldalunkat!

Nálunk SZÉP Kártyával is fizethetsz!
(minden zsebből)

szépkártya