2022. 06. 14.

Te tudod, mit jelent az, hogy “újgenerációs” szabadulószoba? És miért érdekes ez?

Ma már szinte minden szabadulószoba hirdetésében azt olvassuk, hogy “újgenerációs pályák”. Honnan tudom, hogy mit is jelent ez pontosan? És mi volt a gond az „előző generációval”? Egy kis szabadulószoba történelem dióhéjban, avagy miért érdemes tényleg „újgenerációs” pályát választani?

A szabadulószobák „ősei” valahol a számítógépes játékok egyes típusaiban keresendőek, mégpedig azokban, ahol az egyes pályákról különböző logikai feladványokon keresztül, vagy különböző tárgyak/segítségek használatával lehet a következőre szintre lépni, ahol ez újra és újra ismétlődik.
Ettől egy fokkal szerethetőbb, de hasonló élményen alapuló játékok a szabadulószobák, hiszen itt nem virtuális valóságban történnek az események, hanem az igazi valóságban: kézzelfoghatóan, csapatban, emberközeli módon. Valószínűleg a mai napig ebben rejlik a szabadulószobák népszerűsége.

Az ilyen típusú játékok fejlődése a 2000-es években jutott el az úgynevezett „Escape Game”-hez, amelyekben már helyiségről-helyiségre haladva lehetett rejtélyeket megoldani. Úgy tudjuk, hogy 2006-ban már létezett egy „szabadulószoba szerűség” a Szilícium-völgyben. Ez az Agatha Christie-tematikájú szoba népszerű turisztikai látványosságnak számított Kaliforniában, ugyanakkor nem teremtett ott divatot.
Európában 2011-ben nyílt meg az első szabadulószoba, mégpedig (ki gondolná?) pont Budapesten. Innentől kezdve pár év leforgása alatt Budapesten már jelentős mennyiségű (közel 60 féle) szabadulószoba működött – a külföldi sajtó szerint – igen kreatív és változatos feladatokkal (amely a magyar találékonyságot méltán tükrözi). Nem kellett sok idő, hogy ez a „mánia” a környező országokba, nagyvárosokba is tovább terjedjen.

A klasszikus szabadulószobákban a lakatok, a zárak és a kulcsok játsszák a főszerepet. Továbbá a logikai és ügyességi feladatok. Nyilván a környezet is fontos, de ez igazán jelentős szerepet csak később kap.

Az „újgenerációs szabadulószobákra” inkább a mágneszárak, a rejtett távirányítók (akár a varázspálca is ilyen), a programozást és elektronikai megoldásokat igénylő elemek jellemzőek (mint pl.: kijelzők, érzékelők, stb.) Fontos, hogy ezek nagyrészt saját/egyedi gyártású eszközök, és a kialakításukat komoly tervezés előzi meg: így minden szoba egyedi és nem meglévő játékelemeket emelnek át újra és újra. Elvárássá vált a koherens, a játék témájával harmonizáló dekoráció: lehetőség szerint minél valósághűbb díszletek, hogy a játékos valóban bele tudja élni magát a hely varázsába, ezáltal még intenzívebb élményt kapjon. 60 percre egy „más világba” léphessen, és véghez vigye a „küldetést”. Az átgondolt tervezés, a küldetés megnevezése, a „story” jelentősége megnőtt, a „low-cost” pincehelyiségek ideje lejárt.

A másik fontos szempont az idő. Vagyis a feladat rövid időn belül való teljesítése. Ez az, ami plusz „izgalmat” ad a játékosok számára. A feladatok pedig csapatmunkát és logikus gondolkodást igényelnek. Ha az idővel való versenyfutás végül sikerrel jár, akkor a „kijutással” maradandó pozitív élményekkel gazdagodik a társaság. És nem mellesleg a közös játék fontos készségeket fejleszt. Ha érdekel miket és hogyan, olvasd el egy másik bejegyzésünket: katt ide.

A Mystiqueroom csapata hosszú évek óta foglalkozik pályák építésével. Pályáink mind „újgenerációs” szemlélettel készülnek, de ha nem hiszed (vagy még nem jártál nálunk), fedezd fel Te magad is. Egy helyszínen 11 küldetés és „világ” közül választhatsz. Te hova repülnél el legszívesebben? Válassz!

Ajándékkártya

Ajándékkártya

Lepd meg szeretteidet egy felejthetelen élménnyel MOST! Nincs kedved már egy újabbgyertyatartót vásárolni? Mindenhol egy órát kell sorban állni a pénztárnál? Nincs már új ötleted? Akkor megérkeztél! Ajándékozz névre szóló ajándékkártyát otthonról, kényelmesen! Itt nincs sorbanállás... :)

Vásárlás

Rólunk

Mi is az a szabadulójáték?

Egy igazi csapdajáték, ha valami igazán izgalmasra és egyedire vágysz. Központban az együttműködés, a rejtvények és feladványok csapatos megoldása. Egy óra alatt kell túljárnod készítőink eszén, és megoldani a fejtörőket. Pályáinkon nincs semmi ijesztő, és váratlan, a garantált izgalmakat az események pezsgő sora, és a gyorsan fogyó idő biztosítja. Ha a legszebb szabadulószobákat keresed Budapesten, jó helyen jársz: ez a MYSTIQUEROOM!

Csapatépítés, születésnap, legénybúcsú, lánybúcsú, itt mindenki megtalálja a számára megfelelő programot, helyszínt.

GYIK

A játék előtt minimum 5, maximum 10 perccel érkezzetek meg. Előbb sajnos nem tudtok jönni, mert egymást zavarnátok az előző csapatokkal, plusz esetleg meghalljátok a megoldásokat is..:)
Kényelmes, laza ruházat ajánlott, amiben nem gond lehajolni. Öltönyt, kosztümöt, magassarkút, díszsálat felejtsétek el erre az egy órára!
Igen, ha 3 nappal az időpont előtt írtok egy levelet a helyszín e-mail címére (info@mystiqueroom.hu), hogy pontosan melyik foglalást törölnétek és hogy mikor szeretnétek jönni játszani. Viszont amit nem tudunk elfogadni: ha valaki kifizeti a pályát, de nem jelenik meg az időpontban és utólag kér másik lehetőséget játszani.
Mindenkit szeretettel várunk. A pályán nincs ijesztő vagy felnőtt tartalom. Ha vállalják a kihívást és úgy gondolják, a felnőtteknél is ügyesebbek, akkor próbára tehetik magukat. A belső értékes tárgyak védelme érdekében szeretnénk, ha a csapatban vagy a csapattal lenne egy 18 éven felüli is.
Semmi gond, gyertek el játszani. A helyszínen ki kell fizetnetek a játékot. Ha később megérkezik hozzánk az utalás, visszaküldjük a feladónak.
2-8 főig ideális a játék. Ha 8-nál többen vagytok, akkor már egymást akadályozzátok és mindenkire kicsit kevesebb feladat jut.

Kérdésed van? Írj nekünk az info(kukac)mystiqueroom.hu e-mail címre, vagy keresd fel facebook oldalunkat!

Nálunk SZÉP Kártyával is fizethetsz!
(minden zsebből)

szépkártya